I. B

13. 2. Pokusy v prvouce

V prvouce jsme měli kapitolu o různých vlastnostech materiálů, jako jsou plast, kov, dřevo, sklo. Ve skupinkách jsme zkoušeli, zda předměty plavou, nebo klesají ke dnu a zkoušeli jsme vymyslet, proč to tak je. V poslední hodině jsme zase zkoušeli různou propustnost materiálů (lili jsme vodu skrz kapesník, látku, plast, voskovaný ubrousek, atd.). Také jsme se hodně učili o odpadu, jeho třídění a  jeho dalším využití. Vše si zkoušíme a učíme se zaznamenávat do tabulek, grafů apod. Děti pokusy moc baví a pořád se mě někdo chodí ptát, co budeme zkoumat příště. Takže pokusy ještě nekončíme a po prázdninách si je ještě užijeme...


13. 2. Valentýnské dárečky

...většinou pro maminky, pssst:-)


PÁTEK 14. 2. - plavání


Úkoly tento týden

ÚTERÝ: M 17/3,4, AJ (skupina 2 - p. uč. Hrb.) - ukázat doma prac. sešit + str. 20/1 (dokreslím zvíře do řady)

STŘEDA: M 19/1,2

ČTVRTEK: Dnes si děti vzaly vše domů (PÍS, SLAB., M) - zítra z toho nebudeme nic potřebovat, pouze penál. Dnes bez úkolů.

PÁTEK (úkoly na prázdniny): SLAB 43,  PÍS 11, 12, 13, 15  M 18/3, 19/3,4 + dobrovolné sloupečky +učit se BÁSNIČKU

mh


Beseda o básničkách v knihovně


Pár fotek z plavání

https://photos.app.goo.gl/HDz5pWLnmVH8rzUG7


Dnešní plavčo

Plavání dnes proběhlo moc dobře, děti byly moc šikovné a bály se jen malinko, většina vůbec:-) Byly rozřazené do 4 družstev a příště už začnou trénovat naplno. Lekce trvá 45 minut, fotky dodám:-) Z dneška jen několik drobností na doladění:

- Kluci musí mít upnuté plavky typu trenýrky na tělo nebo slipy, NE plandavé plavky. Volné plavky jsou zakázané, prosím kupte jiné.

- Holky musí mít koupací čepice (geniálně se osvědčila koupací čepice na dlouhé vlasy, kterou koupila maminka Stellinky!!! - https://www.youtube.com/watch?v=A08I27ZeG5s&fbclid=IwAR3y2vLdtcqsjqV83aAs6DSbB9nnTHjsjyfXA6RZJxlXJGzH1jXl7j5R8BU). K dostání v plaveckých potřebách, název Smart Cap.

- Ručník je nejlepší tenký sportovní ručník např. z Decatlonu, protože je velký (děti se do něj mohou zabalit) a výborně skladný.

- Gumové boty nejsou nutné.

- Ručník, plavky, brýle a šampón je nejlépe dát do samostatné igelitové tašky. Děti jdou do sprchy rovnou s touto taškou a polovina z nich tak nezapomene polovinu věcí ve skříňce...Tašku si pak nesou i k bazénu, protože sprchy musí zůstat prázdné. V rukou se jim to dnes špatně neslo a cestou ztrácely věci. Tašky nám ušetří spostu práce. Děkuji! MH


Týden 3. - 7. 2.

Čj: PÍS vše do str. 8 + str. 14, SLAB vše do str. 39. Máme nové písmenko R, píšeme delší slova psacím písmem. Učíme se klást správné otázky. Těšíme se na psaní perem!

M: do str. 15. Krokujeme do schodů, bojujeme s (matematickými) hady.

Prv: str. 38, 42. Zabývali jsme se různými materiály a tříděním odpadu. Příští týden nás čekají pokusy s vodou.

Aj: prac. sešit do str. 18. Naučili jsme se frázi I´ve got (Já mám...) a používali jsme ji v různých větách. Dokola procvičujeme barvy, počítání, pozdravy a části těla. 

V pondělí jsme byli lézt v Boulder Baru, což se všem moc líbilo. Nebál se nikdo! Pak jsme se prošli po Stromovce a vyřádili se na hřišti. Ve čtvrtek jsme dostali krabici plnou různých druhů exotického ovoce, o kterém jsme si povídali. Příští týden nás o něm čeká ještě pracovní list do portfolia. V pátek jsme byli poprvé plavat - info v samostatném bodě. 

ÚKOL: Ve čtvrtek jsme byli v knihovně a povídali jsme si o tom, co jsou to básně, básničky, verše a rýmy. Děti mají za úkol naučit se zpaměti libovolnou básničku - měla by být delší, alespoň na 6 řádků. Mohly si na to včera půjčit knížku v knihovně, popř. vyberte nějakou básničku z knížky, kterou máte doma. Téma jakékoli, o zvířatech, o zimě, cokoli. Básničky děti přednesou ve třídě v týdnu po prázdninách, do té doby by je tedy měly umět.

TERMÍNY: 

- PÁ 14. 2. PLAVÁNÍ

- TÝDEN 17. - 21. 2. JARNÍ PRÁZDNINY

- 24. - 26. 2. RECITACE BÁSNIČEK

- ČT 27. 2.  ČTENÁŘSKÁ DÍLNA (upřesním)

- PÁ 28. 2. NENÍ PLAVÁNÍ (jarní prázdniny bazénu)

- PÁ 28. 2. NÁRODNÍ MUZEUM - Program Hrajeme si v Panteonu

- ČT 5. 3. KNIHOVNA

- 8. - 15. 3. LYŽAŘSKÝ VÝCVIK (část dětí)


Plavání 7. 2.

Zítra se budeme první hodinu učit (čtení + psaní), DÚ na zítřek děti nemají. Děti si dnes mohly nechat penály a učení ve škole, jinak je potřeba přinést si penál. Zítra budeme odcházet již v 9.00, abychom vše v klidu stihli, jedeme tramvají. Plavání je od 9.45 do 10.30 + oblékání. Pokud si budete chtít děti vyzvednout hned po plavání, buďte prosím na místě včas, cca 11.00, čekat nemůžeme. Poté se vracíme zpět do školy, děti jdou rovnou na oběd + družina. 

S sebou baťůžek, ručník, plavky, koupací čepicI (hlavně holky!!!), možné jsou plavecké brýle, igelitka/sáček na mokré věci, svačina, pití, čip, penál. Žádné peníze děti nepotřebují.

VŠICHNI BUDOU MÍT ČEPICI NA VEN. 

https://www.bazenaxa.cz/kontakt.htm

MH


Info 5. 2.

- Zítra (tj. čtvrtek) jdeme do knihovny (9-10hod.), s sebou knížky a průkazku, sraz ráno ve třídě.

- Na výpisu vysvědčení se nedopatřením neobjevila Hudební výchova a známka z ní, za což se omlouvám. Všechny děti mají z Hv jedničku. Výpis nebudeme znovu tisknout, ale na konci roku děti dostanou originál vysvědčení i s hudební výchovou. Omlouvám se za chybu.

- Je možné udělat změny v kroužcích (II. pololetí), ale je třeba změnu vyjednat jednak s vyučujícím daného kroužku, stejně jako s p. uč. Zetnerovou, která kroužky organizuje. Ta vám také řekne správné platební údaje apod. Můžete ji kontaktovat mailem či osobně dle konzultačních hodin, viz webové stránky školy.

- Již brzy budou moci některé děti začít psát v Písance perem. Kdo tedy ještě nemá, prosím kupte. Přimlouvám se za gumovací pero zn. Pilot (+vyměnitelné náplně), popř. pero značky Stabilo (+ zmizík a bombičky). Pilot mi přijde o fous lepší, dá se snadno gumovat, je-li třeba. Stabilo je zase lepší pro ty, kdo ještě válčí se správným úchopem (pozor na to, abyste koupili pero s označením R, tj.pro praváky.) Náplně či bombičky budou pro všechny MODRÉ.

- Mám u sebe Žk, dětem rozdám zítra.

- DÚ dnes: SLAB 38/ žlutý puntík + někdo písanka (lístečky)

MH

 


Pondělní výlet se vydařil!

Více fotek ve fotogalerii I.B - Únor ve škole.


Pokusy v prvouce

Zkoumáme vlastnosti různých materiálů. Více fotek ve fotogalerii.


Úkoly na prázdniny

1. SLABIKÁŘ - každý den alespoň 10 minut číst, cokoli do str. 35

2. PÍSANKA - dokončit lístečky + vše na str. 7

3. POPOVÍDAT si doma o vysvědčení a sebehodnocení za leden (v Žk).

4. Hrát si, lyžovat, běhat, šplhat po stromech, trochu zlobit, zkouknout pohádku, odpočívat...

V pondělí ráno sraz v 8.00 před školou - baťůžek s oblečením jako na Tv, náhradní ponožky, svačina, pití, čip na oběd. Penál ani učení nebereme.

MH


Info

Milí rodiče, děkuji vám za dnešní milá setkání v rámci společných schůzek, bylo moc zajímavé poslechnout si informace i z druhé strany, tj. od vás. Dnes jen pár hlavních organizačních věcí. 

- ČTVRTEK 30. 1. - vysvědčení - učíme se dle rozvrhu, rozdáme si první vysvědčení. Je to pouze výpis z vysvědčení, můžete si ho tedy nechat doma, není to originál - ten děti dostanou až na konci roku. Končíme o fous dříve, na oběd jdeme již v 11.15. S sebou normálně aktovku, učení, Žk.

- PÁTEK 31. 1. - PRÁZDNINY

- PONDĚLÍ 3. 2. - Sraz před školou v 8.00, děti z ranní družiny si vyzvednu. Pojedeme tramvají do Holešovic do Boulder baru - leze se na nizoučké stěny bez jištění, padá se do měkkých matrací. https://www.boulder.cz/ Lezení je pod vedením instruktorů a jsou zvyklí i na děti z MŠ, takže nemusíte mít vůbec strach, děti to bez problémů zvládnou. S sebou pohodlnné oblečení jako na Tv, boty nejsou třeba, stačí ponožky, svačina, pití, čip. V cca 11.30 budeme zpět na tram zastávce Štěpánská (ze směru od Karlova náměstí), zde bude možné si děti vyzvednout, pokud nejdou na oběd (ten kdyžtak odhlašte). Jinak s dětmi půjdu pěšky do Sokolovské na oběd, kde si je pak přebírá paní družinářka. Peníze neposílejte, vstup na lezení zaplatím z třídního fondu. Pokud máte možnost a nechcete děti na lezení posílat (např. jsou po nemoci), nechte je klidně doma a pouze mi to do neděle napište mailem, ať vím, na koho nečekat.

- ÚT, ST - učíme se normálně beze změn

- ČTVRTEK 6. 2. - knihovna, s sebou kartičky a knížky na vrácení. Sraz klasicky ráno ve třídě, knihovna je od 9.00. Čeká nás beseda o básničkách a poezii.

- PÁTEK 7. 2. - PLAVÁNÍ. V pátky s sebou děti nemusí nosit aktovku, ale jen batoh s penálem, Žk, čip + věci na plavání (ručník, plavky, mýdlo, koupací čepice - holky!!!, sáček/igelitka na mokré věci, svačina, pití). Učit se budeme vždy 7.55 - 9.30, pak odchod na tramvaj. Vracíme se na oběd + odpolední družina. Děkuji maminkám za nabídku pomoci s organizací, poprvé to vyzkoušíme sami a kdyžtak dám vědět.

MH


Klubíčka

Neměl by, prosím, někdo možnost přinést nám do třídy klubíčka vlny? Na barvě ani tloušťce nesejde, ani to nemusí být celá klubka, klidně zbytky. Není potřeba kupovat, v duchu recyklace myslím spíš, jestli se někde někomu neválí něco, co my bychom využili:-)

MH

   


--- !!! Prosím všechny o pečlivou

kontrolu hlavy a vlasů dětí - VŠI !!! ---


Víte, co je největší hit u nás ve třídě?

MAZAT TABULI !!!

Sovičkové tvoření


Úkoly na víkend

Dnes mnozí trvali na domácím úkolu na víkend (jsem v tom tentokrát vážně nevinně) -  děti si vzaly domů sloupečky z matematiky. Můžou jich spočítat kolik chtějí, je to čistě dobrovolné. Přivádí mě to k zavedení dobrovolných úkolů - budu mít pro děti nachystané procvičovací karty, které si budou moci samostatně brát, budou-li chtít. Povinné domácí úkoly zůstávají ty, které jsou zapsané v úkolníčku.

Pěkný víkend! MH


Týden 20. - 24. 1.

Čj: PÍS do str. 31, SLAB do str. 32

M: 2. díl str. 5, 8, 9, 10 + sloupečky 1-6, rychlíci 7-...)

Prv: str. 52 - 63 + pracovní listy - hodiny

Aj: do str. 14

Máme nová písmenka D, K, V, dovedeme přečíst celé věty. Zítra dokončíme 2. díl písanky, v pondělí začneme s novou. V matematice jsme začali nový díl učebnice a máme nové prostředí - Autobus. Počítáme při něm cestující, kteří jezdí na trase U Fazoláku - U umyvadla, U schodů, U stolečku. Máme i opravdové zastávky! V prvouce jsme hodně trénovali hodiny a orientaci v kalendáři. Při tělocviku jsme hráli míčové hry, ve světě práce jsme vyrobili šiškovo - vatové sovičky. Vata všude...Hrajeme také novou hru proti paní učitelce, správnými otázkami (na které smí paní učitelka odpovídat pouze ANO x NE) zjišťujeme, jaký předmět se skrývá v tajuplné krabičce...Zatím je to 1:1 ! Stihli jsme několik pracovních listů do portfolia.

- Připomínám ÚTERNÍ konzultace v čase 12.30 - 18.00.

- Přineste také objednávkové listy z katalogů knížek, kdo má ještě zájem, nejpozději v pondělí.

- Hudební nástroje NENÍ potřeba nosit do školy - flétny, ukulele a jiné nechte prosím doma!

MH


Týden 13. - 17. 1.

Čj: PÍS do str. 22, SLAB do str. 23

M: do str. 64, + příklady na + i - do 10

Prv: str. 52 - 55, str. 58 - 63

Aj: do str. 13

Píšeme slabiky i jednoduchá slova psacím písmem. Máme nové písmenko N. Čteme celé věty, někdo už opravdu krásně - pokuste se doma každý den alespoň chvilku číst, ne všem dětem to jde úplně hladce, někdo ještě válčí i se samotnými písmenky. Skládáme slova z písmen i slabik, hráli jsme hru na lovce perel. V tělocviku jsme závodili s medicimbalem, šplhali jsme na žebřiny, běhali jako různá zvířátka a skákali jsme přes propast. Ve výtvarné výchově jsme vyčarovali krásné obrázky voskovkami, anilinkami a solí. Tvořili jsme společnou skládanou mandalu.

Termíny:

ÚT 28. 1. - pololetní konzultace 12.30 - 18.00

ČT 30. 1. - vysvědčení za 1. pololetí

PÁ 31. 1. - pololetní prázdniny

PO 3. 2. - celodenní akce mimo školu, překvapení

ČT 6. 2. - knihovna

PÁ 7. 2. - začíná plavání

--- PROSÍM OPĚT O KONTROLU VLÁSKŮ, VŠI!!! ---

MH


16. 1. je termín odevzdání půjčených knížek do knihovny - vraťte prosím tentokrát sami.

MH


Týden 6. - 10. 1.

"Paní učitelko, proč nám dáváte ty otázky? Proč se nás pořád na něco ptáte? Vy to jako NEVÍTE? Vy jste snad nechodila DO ŠKOLY???" :-) Jsou to broučci...

Čj: písanka str. 16, 17, 19, slabikář vše do str. 19

M: str. 58, 59, 60, str. 61/1

Prv: str. 60 a 62 celé, str. 52/2

V prvouce jsme se věnovali koloběhu času a kalendáři, učíme se hodiny. Bez kontroly na hodinkách  poznáváme, jak je dlouhá jedna minuta. Dělali jsme pokus s borovicovými šiškami, zpracovali jsme několik listů do portfolia. V tělocviku jsme hráli na honěnou s kolíčkem na tričku, také na rybičky a rybáře a skákali jsme gumu. V různých předmětech (při různých aktivitách) se učíme pracovat ve dvojicích, stejně jako ve skupině. Bereme ohledy na ostatní, nesoutěžíme, ale pomáháme si. Hodně trénujeme psací písmo, známe písmenka domečková, komínová a sklepová. Luštíme různé záhady a hlavolamy. V pondělí jsme si povídali o Třech králích. Vyrobili jsme nádherné obrázky eskymáků při hodině výtvarky. Hodně se také věnujeme sebehodnocení, vyjádření svých vlastních pocitů a emocí, používám různé formy kritického myšlení. Hodně si povídáme o tom, jak lidé žili dříve a jak je to teď. Jde nám to skvěle a já děti moc chválím, pracují opravdu naplno. Tak zase v pondělí!

MH


Led(n)ové tvoření...


K + M+ B 2020


Termín konzultací - leden

Milí rodiče, pojďme se potkat! V ÚTERÝ 28. 1. nabízím konzultační odpoledne/neformální třídní schůzky. Pokud máte zájem se potkat, popovídat si o dětech, prohlédnout si portfolio nebo se jen chcete na cokoli zeptat, přijďte prosím kdykoli v čase od 12.30 do 17.00 hodin do naší třídy, kde se vám budu individuálně věnovat tak, jak přijdete. Schůzka není povinná, žádné zásadní organizační věci řešit nebudeme. Setkání je myšleno spíše jako vzájemné sdílení mých a vašich postřehů o dětech k tomu, aby ve škole pracovaly co možná nejlépe a aby jim bylo ve škole dobře. Těším se!

MH


Týden 6. - 10. 1. 2020

- Přinést oblečení na Tv, kdo si odnesl na vyprání. POZOR, ZMĚNA již od tohoto týdne: tělocvik ve středu bude učit nový pan učitel André Rédr, Tv v pátek budou mít děti se mnou.

- Drobné změny v rozvrhu již teď - konec vyučování platí dle starého rozvrhu, změny jsou jen v přehození některých hodin. Děti dnes domů dostaly nový rozvrh, můžete nalepit/přepsat v Žk.

- Od února budou mít děti novou paní učitelku/družinářku místo p.uč. Terezky Vodňanské. Novou paní družinářku již máme, děti se s ní dnes potkaly. Čeká je teď zvykací měsíc - budou mít paní družinářky obě současně, aby si na sebe vzájemně zvykli.

- Od února začneme chodit na plavání, výuka v pátek tomu bude přizpůsobená. Plavání je součástí hodin Tv, je zdarma a platí pro všechny.

MH


Krásné Vánoce přeje I.B

Více fotek najdete ve fotogalerii.

MH


Týden 16. - 20. 12.

Čj: písanka vše do str. 14 + číslice na str. 32, slabikář vše do str. 19. Máme nové písmenko J.

M: vše do str. 57

Prv: vše do str. 35

Četli, psali a skládali jsme spoustu nových slov, která již zvládneme přečíst i s novým písmenkem J. Je jich opravdu hodně! V matematice jsme skládali z dřívek geometrické obrazce a dělili celek na části, krokovali jsme do záporných čísel. Prakticky procvičujeme násobky. Vyplnili jsme několik pracovních listů do portfolia (Vánoce, Betlém, advent, délky slabik). Dnes jsme hráli paměťovou hru na zapamatování slov, psali jsme slova na tabulky. V angličtině jsme se naučili koledu We wish you a merry Christmas a slovíčka christmas tree, snowman, present, star. V hudební výchově jsme se učili koledy. A hodně jsme vyráběli, stříhali a patlali, třpytky máme i ve svačině... Dnes jsem dala dětem domů oblečení na Tv na vyprání.

V žákovských knížkách najdete jejich i moje hodnocení za prosinec.

DOMÁCÍ ÚKOLY: Domů si dnes děti vzaly písanku a slabikář na prázdniny. V písance mají zalístečkováno, co mají přes prázdniny udělat (3 stránky). Ve slabikáři prosím číst vše do str. 19, sami nejlépe uslyšíte, co dětem dělá problémy. A v lednu se zase pustíme do práce!

MH


Pátek 20. 12.

Zítra se sejdeme ve třídě jako vždy. V 8 hodin půjdeme společně na zpívání koled na schodech naší školy (uvnitř), kde se sejde celá škola a společně si zazpíváme nejznámější koledy. Ve třídě nás pak bude čekat společná práce, rozdávání dárečků a ochutnávka dobrůtek. Na oběd půjdeme již v 11.15, konec vyučování je tedy o fous dřív. Pokud tedy vyzvedáváte děti již po obědě, přijďte si pro ně, prosím, již na 11.30 hod. Zítra s sebou děti nemusí mít učení, stačí jen penál a malý baťůžek, ve kterém si děti odnesou malé překvapení od dětí pro vás...Pssst, přísně tajné! Písanky ze dneška jsou až na leden.


Info na tento týden

- Ve čtvrtek ráno jdeme do knihovny. Nechte, prosím, aktovky na lavici před naší šatnou a sejdeme se rovnou před školou. Děti se nemusí svlékat, jdeme hned! Knížky na vrácení a kartičku s sebou!

- V pátek připomínám vánoční zpívání, besídku s tvořením, dobrůtkami a dárečky. Učení můžete nechat doma, stačí jen penál a dobrá nálada.

- Do školy jdeme až v pondělí 6. 1. 2020.

MH


Týden 9. - 13. 12.

Čj: nové písmenko T, slabikář do str. 15, písanka do str. 8

M: do str. 55, přechod přes 10

Prv: advent, vánoční zvyky, koledy, nácvik do kostela, pracovní listy do portfolia

- ve Vv a Sp jsme tvořili překvapení...

- vybrala jsem si od dětí Žk kvůli hodnocení za prosinec

MH


Organizace kostel - čtvrtek 12. 12.

Již zítra máme vystoupení v kostele, děti dnes dostaly domů pozvánky. Již dopoledne (od 10 hod.) bude probíhat generální zkouška v kostele, je tedy nutné teplé oblečení už dopoledne s sebou! Ráno se budeme učit klasicky podle rozvrhu, pak odzpíváme zkoušku v kostele a vrátíme se zpět do třídy, kde budeme pokračovat v učení. Odpoledne je normálně družina, děti jdou bruslit a vrátí se tak, aby všechno stihly (svačina, převléknout, atd.) Zároveň je možné děti si vyzvednout po obědě a přijít až rovnou do kostela - sejdeme se v 16.45 přímo v kostele, resp. v 16.45 budu stát před kostelem s dětmi z družiny. Prvňáci půjdou na řadu hned z kraje, přijďte tedy prosím včas, ať se stihneme seřadit a společně nastoupit.

Přijďte děti podpořit, moc se na to těší! :-)

MH


Na příští týden...

...budeme potřebovat každý 1 ruličku od toaletního papíru. Pokud máte doma víc, klidně pošlte, určitě je využijeme taky. Moc děkuji! MH


Byl u nás Mikuláš! (...čerti taky!)


Vánoční besídka 

V pátek 20. 12. si ve třídě uděláme společnou vánoční besídku. Ráno nás čeká společné celoškolní zpívání na schodech a během dne pak vánoční učení, úkoly, tvoření, společné těšení na Ježíška a možná taky pohádka... Děti si mohou připravit a přinést malé dárečky pro své kamarády. Na společnou hostinu poprosím každého o několik kousků malých dobrůtek (perníčky, sušené ovoce, oříšky, cukroví - opravdu trochu, abychom to snědli a nepřecpali si bříška. Uvaříme si vánoční čaj a snad zapálíme i tu poslední adventní svíčku...

MH


Týden 2. - 6. 12.

Čj: Ponořili jsme se do tajů slabikáře (do str. 13) a písanky (str. 2-5, písmenka L, M, P, S - dokončit za DÚ). Musím děti moc pochválit, protože psaní jim jde opravdu moc hezky a velmi se snažÍ. Nová básnička před psaním nám vždy říká, na co před a během psaní nezapomínat. Čtení slabik je pro někoho stále velmi těžké, prosím zkuste i doma každý den chvilku číst. Máme nové písmenko T.

M: vše do str. 53 + psaní číslovky 9. V matematice trénujeme příklady +- do 8, někdo z hlavy, někdo na prstech, někdo s pomocnými žetonky. Krokujeme, stavíme z dřívek a kostek, rytmizujeme násobkové řady čísla 2 a 3. Orientujeme se v číselné řadě do 100 po desítkách.

Prv: Povídali jsme si o adventu a vánočních zvycích, byli jsme na adventní besedě v knihovně. Četli jsme čertovskou pohádku, vánoční pohádku a těšili jsme se na Mikuláše - udělali jsme o něm pracovní list do portfolia. Trénujeme motoriku s rýžovými pytlíčky, učíme se házet na cíl a předávat pytlíčky v kruhu. Každý den ráno máme za úkol přečíst si Ranní zprávu, vyluštit a splnit to, co je ten den zrovna za úkol. A kdyby vám děti tvrdily, že máme ve třídě plácačky na mouchy, tak nebojte, nejsou na děti, ale na naši plácačkovou hru na tabuli:-)

Celý týden jsme trénovali písničku na koncert v kostele.

- úterý 10. 12. den otevřených dveří, 14 - 17 hod. Děti čekají vánoční dílny a různé tvoření. Srdečně zváni jste i vy!

- čtvrtek 12. 12. dopolední generálka a odpolední (od 17.00) koncert v kostele. NEJVĚTŠÍ DŮRAZ na teplé oblečení, rozhodně punčocháče pod kalhoty, klidně svetr nebo mikinu navíc, dvoje ponožky, rukavice, čepice, šála - v kostele je opravdu zima a dlouho se stojí (sedí) na místě!!! Děti nacvičily písničku, přijďte si je určitě poslechnout, těšíme se na vás!

- čtvrtek 19. 12. knihovna (tentokrát jen vrácení knížek, bez besedy)

- pátek 20. 12. tradiční zpívání vánočních koled na schodech naší školy + vánoční besídka I.B

- pondělí 23. 12. - pátek 3. 1. vánoční prázdniny

MH


3. 12. Máme SLABIKÁŘE a PÍSANKY!!!

Ráno jsme začali den honbou za pokladem (ehm, slabikářem), děti musely postupně vyluštit několik šifer, aby věděly, kde slabikář hledat. Všichni našli! Domácí úkol je slabikář obalit a dokreslit vše, co chybí na str. 6 a 7. Také písanky jsou nové. Do písanky budeme zatím psát jen obyčejnou tužkou - vás moc prosím o častější kontrolu stupně ořezanosti:-)

Nevím, čím to je, ale ořezat tužku ve škole často trvá i 10 minut...:-)


ZMĚNA: Mikuláš se svou posádkou špatně nastavili navigaci, očekávaný přílet až v PÁTEK  6. 12.

Děkuji za pochopení! 

MH


30. 11. Krátké info

- V pondělí 2. 12. jdeme do knihovny na adventní besedu, prosím, kartičky a knížky na vrácení s sebou!

- Ve čtvrtek 5. 12. k nám do školy zavítá Mikuláš se svou družinou...Nebojte, děti nedám:-)

Moc se na děti těším! 

MH


Týden 25. - 29. 11.

Paní učitelka Markéta děti moc zdraví a těší se na ně. Zatím musí být doma se svou nemocnou holčičkou. Žáci ale pilně pracují, převážně pod vedením paní vychovatelky Táni Dunajské a obracet se mohou (i rodiče) také na paní učitelku z I.A. Pomalu dokončují Živou abecedu, v matematice porovnávají, sčítají a odčítají do 9, staví z krychlí a stavby zaznamenávají do tabulky.

Ve středu měli den s plyšáky a panenkami. Povídali si o nich, chovali je a tančili s nimi a zpívali jim ukolébavku. Moc se jim dařil i tanec se šátky, při kterém občas museli zkamenět.


26. 11. domácí úkol z angličtiny - dodělat v pracovním sešitu vše do s. 9 (mají na to celý týden)


Týden 18. - 22. 11.

Čj: do str. 74. Naučili jsme se nová písmenka E, I, Y. Čteme slabiky a krátká slova. V úterý nás třetí hodinu učily slečny studentky a moc nás to bavilo. Všichni se už těšíme na písanku!

M: do str. 45. Počítáme do 8, zkoušíme různé příklady. Pomáháme si krokováním, počítáním na kostkách, pastelkách, na prstech - každý, jak mu to vyhovuje. Hodně dětí již žádné pomůcky nepotřebuje a počítají rovnou bez nich.

Prv: do str. 30. Dokončili jsme kapitolu o bezpečnosti a ve čtvrtek jsme si naživo vyzkoušeli, jaké to je přecházet přes přechod. Pomáhali nám čtvrťáci v rámci speciálního programu ve škole. Ve skupinkách jsme tvořili myšlenkovou mapu na téma Rodiina - co kdo v rodině dělá. Rodina je naše další téma v Prvouce.

- V angličtině jsme začli nové téma Hračky: Toys  - ball, doll, car, quitare, scooter, bike a hned jsme slovíčka zapojili do nové písničky This is the way I... ! (play guitare, ride a scooter, drive a car, ride a bike, throw a ball, hold a doll). 

- Ve výtvarné výchově jsme pracovali s modelínou, do obrázku jsme modelovali různé druhy kořenové zeleniny. Nakonec jsme vyráběli příšerky z modelíny a suchých těstovin. To byly kreace!:-)

--------------

- Měníme sezení! Každé pondělí (teď to bylo poprvé) si vylosujeme jinou lavici a tím i jiného souseda na sezení. S kamarádem tak zůstaneme celý týden a v pondělí se to opět promění. Cílem je vyzkoušet si různé lavice na různých místech třídy a hlavně POTKAT SE a SEZNÁMIT SE s někým jiným. Děti mají za úkol si s kamarádem popovídat a přijít na to, v čem se liší a hlavně - co mají společného...

- V pátek děti učila paní učitelka Jája z I.A  a na čtení je měla paní učitelka Táňa z družiny. Děti změnu zvládly skvěle.

- Ve čtvrtek 28. 11. dopoledne půjdeme s dětmi na Náměstí Míru ozdobit náš školní svatoštěpánský stromeček. Nic speciálního nepotřebují, jen teplé oblečení, půjdeme pěšky.

Těším se na příští týden! MH


19. 11. Básničky z hodin Aj i běžné výuky

V hodinách často říkáme jednoduché básničky. Doprovázíme je pohybem a ukazováním, aby si děti lépe uvědomovaly význam slov. Pro děti je to zábava, mnohem lépe si slovíčka pamatují a jakoby mimochodem si osvojují velké množství základních frází.

1. Up and down - touch the ground - up and down - turn around - up and down - clap clap clap - up and down - STOP!

2. I have two ears, I have one mouth, I have ten fingers, I have two toes. I have one head, I have one neck, I have one belly, I have one back. I have two arms, two legs, you see. This is my body, this is me!

3. See my eyes - see my toes - see my fingers - see my toes. See my lips - see my knees - now you have seen all of me!

4. Používáme jednoduché pokyny: Clap your hands! Stomp your feet! Turn around! Jump up and down! Jump left right! Point to .....! Touch .....! Nod your head! Shake your arms! Shake your body! Kick your legs! Wave your hands! Close your eyes! Sit down! Open....! Close...!

5. Počítáme do 10, používáme základní barvy (red, green, orange, blue, purple, yellow, white, black, brown, pink). Používáme Good morning, my name is... What is your name? Zpíváme písničku Head and shoulders a nově také Five little monkeys. Pracujeme v učebnici a pracovním sešitě.

MH


18. 11.

Prosím, aby děti přinesly do třídy 1 krabičku papírových kapesníků. Rýma vs I.B = 1 : 0.

Děkuji! MH


Týden 11. - 15. 11.

Čj: vše do str. 65. Hodně jsme četli slabiky a celá slova. Poprvé jsme psali opravdová psací písmenka, psací a, o, u - dětem to šlo výborně!

M: do str. 43/cv. 1. Počítáme do 8, sčítáme i odčítáme. Trénujeme i příklady, které jsou opačně, třeba 4+.....= 8.

Prv: do str. 28. Učíme se o bezpečnosti na chodníku, přechodu, pohybu ve městě.

...................................

- Ve čtení jsme společně přečetli knížku Velikananánský krokodýl (Roald Dahl). Dále čteme A pak se to stalo! (Ester Stará) a knížku Skřítek Rozekvítek (Hana Primusová). Používáme metody kritického myšlení, jako čtení s předvídáním či řízené čtení. Hodně pracujeme s pracovními listy, které řadíme do portfolia - tvoříme myšlenkové mapy, učíme se strukturovat myšlenky a informace.

- Povídali jsme si o státním svátku 17. listopadu, o tom, jak se lidem žilo před rokem 1989 i o událostech, které následovaly. Páteční projektový den byl pak vyvrcholení tohoto tématu a myslím, že si to děti moc užily. Nechte si to doma vyprávět...

- V krátkém hodnocení dětí na konci každého měsíce budu i nadále pokračovat, protože si myslím, že je to důležitá zpětná vazba jak pro děti, tak pro vás. Nebudu tedy teď svolávat hromadnou třídní schůzku, ale pokud byste měli cokoli k řešení nebo se zkrátka chcete potkat, určitě neváhejte a napište mi. Většinou kontaktuji ty z vás, s kým mám něco k řešení, jinak je vše v pořádku a bez problémů.

- Prosím kontrolujte dětem hlavy, odvšivovací kůru je třeba provést opravdu důkladně (vlasy, ložní prádlo, autosedačka, čepice, kapuce, ručníky,...) a hlavně několikrát!!! Děkuji za spolupráci!

MH


PÁTEK 15. 11. - projektový den 

Zítra nás čeká celoškolní projektový den na téma 17. listopad. Děti budou rozděleny do skupinek napříč třídami a budou putovat po škole po různých stanovištích. Sraz ráno ve třídě.

S sebou: baťůžek nebo aktovku jen s penálem, svačinou, pitím, čipem, obyčejnou pláštěnkou, 4 igelitovými pytlíky a 4 gumičkami (jedno stanoviště bude branné cvičení).

Děti se dozvědí mnoho zajímavostí a vyzkouší si různé aktivity. Konec podle rozvrhu, družina funguje normálně. MH


12. 11. 

!!! Znovu prosím o kontrolu vlásků u všech dětí !!!


11. 11. 

Milí rodiče, nabízím ještě 2 volná místa na lyžařském kurzu 8. - 14. 3. 2020 v Jizerských horách. V případě zájmu pište na můj mail: Marketa.Hrbackova@zs-stepanska.cz


Týden 4. - 8. 11.

Čj: Naučili jsme se písmenka O, U, čteme slabiky i jednoduchá slova. Píšeme v živé abecedě, máme hotové vše do str. 59 + vzadu čísla do 6. Psaní nám jde čím dál tím líp. Někteří si musí dávat pozor na to, aby při psaní "nepromačkávali" ukazováček, dbejte na to prosím i doma a při každé příležitosti to dětem připomínejte a opravujte jim špatné držení i to, když u psaní/kreslení špatně sedí. Tohle není dobře! 

  

Teď je ještě čas špatné držení opravit, ale je potřeba na tom intenzivně pracovat ve škole i doma.

Podívejte se: https://predskolniporadna.cz/je-opravdu-nutne-spravne-drzet-tuzku/

M: Naučili jsme se přečíst zápis krokování, používáme znaménka + a -. Dovedeme porovnat dvě čísla, sčítáme a odečítáme do 6. Máme hotové vše do str. 39. Matematika všechny moc baví a krásně při ní spolupracují. Úplně běžne pracujeme i s pojmy jako dělitelnost, polovina, třetina, sudá a lichá čísla, záporná čísla.

Prv: Povídali jsme si o našich domech a o tom, jaké je to žít ve městě. Cestou do knihovny jsme si prohlíželi různé domy a všímali jsme si obchodů, které jsme míjeli. Věnujeme se pravidlům bezpečnosti. Vše do str. 26.

Vv: Vyprávěli jsme si legendu o sv. Martinovi a potom jsme kreslili, jak a s kým se rozdělil o svůj plášť. Obrázky jsme ještě nedokončili, necháme si je na příští týden, ale už teď jsou krásné! Připomínám skleničky na martinské lucerničky příští týden.

---------------------------------------------------------------

- Můžete ze třídy postupně odnést baťůžky s bruslemi, na inliny už letos děti chodit nebudou.

- V pátek 15. 11. proběhne celoškolní projektový den na téma 17. listopad. Končíme podle rozvrhu.

- Další termín knihovny je v pondělí 2. 12., tentokrát tedy stihneme vrátit i půjčené knížky. Včera pro nás paní knihovnice nachystala besedu o Halloweenu a Dušičkách, příště se naladíme již vánočně, budeme mít besedu adventní.

- Ve fotogalerii najdete novou složku Listopad ve škole + pár nových fotek.

- Moc vám děkuji za pomoc - ať výrobní, materiální, tak za moc krásné zpětné vazby na mou práci, protože to je pro každého učitele ta nejhezčí odměna. Moc si toho cením a děkuji!

Pěkný víkend všem, MH



Vv + Sp (příští týden 14. 11. ) - sklenička

Příští týden budeme na vyrábění potřebovat jednu malou skleničku, např. od přesnídávky, marmelády, malých okurek. Bez etiket a bez víčka, prosím. Moc děkuji za spolupráci. Budeme vyrábět Martinskou lucerničku... MH


6. 11. Připomínám zítřejší (čtvrtek 7. 11.) knihovnu, dejte prosím dětem kartičky! MH


Hv ve středu 6. 11. dejte prosím dětem buď dvě vařečky (případně lžičky) nebo dvě malé pokličky. Budeme mít kuchyňskou kapelu. Děkuji J. Pánková


Týden 21. - 25. 10.

Čj: do str. 54 + 79 + 80. Píšeme číslice 1 - 4. Vyvodili jsme nové písmenko A, Á, čteme slabiky ma, pa, sa, la. Trénujeme smyčky, kličky, bříška i rovné čáry.

M: do str. 36 + čtyřky na str. 37. Umíme znaménka: je menší, je větší, rovná se. Umíme sestavit, přečíst a vypočítat příklad na sčítání do 8. Hodně procvičujeme matematické představy o číslech, počítáme kde co. Ještě jedno vyzkoušené doporučení: vřele doporučuji aplikaci Matemág. Je to skvělá forma, jak děti na chvíli zabavit (cesta autem, atd.) a zároveň procvičovat matematické představy a logické myšlení. Doporučuji nastavit nejjednodušší variantu (předškolní děti - prvňákům rozhodně stačí). 

Prv: do str. 23. Město, budovy, obchody, různé jiné budovy ve městě, jak se pohybujeme po městě, vlevo, vpravo atd.

Vv + Sp: ježčí obrázek - voskovky.

- Poslala jsem po dětech katalog k objednání knížek, kdo má zájem, přineste.

- Prosím o kontrolu a ořezání pastelek a tužek, doplnit co kde chybí.

- Děti mají v Žk hodnocení i sebehodnocení za měsíc říjen. Popovídejte si o tom doma. Pokud by chtěl někdo něco dovysvětlit či probrat, neváhejte a domluvte si se mnou schůzku, ráda se s vámi potkám. Jen vás prosím, pojďme se na schůzce domluvit, ráda si na vás udělám čas - ráno těsně před vyučováním nemám tolik času s vámi individuálně mluvit a mám pak pocit, že je to spíše akce kulový blesk, než konzultace. Ráno už tu mám děti, které mi všechno (a všichni! :-)) potřebují říct, ukázat, atd. a já se jim chci ráno věnovat. Děkuji za pochopení.

- NĚKOLIKRÁT BĚHEM PRÁZDNIN PROSÍM O DŮKLADNOU KONTROLU VLÁSKŮ DĚTÍ!

POZOR, NETÝKÁ SE JEN HOLČIČEK, ALE I KRÁTKÝCH VLASŮ KLUKŮ.

- Pokud by mezi vámi (babičkami, tetičkami i tatínky - abychom byli genderově vyvážení:-)) byl někdo šikovný, kdo umí šít na stroji, prosím ozvěte se mi. Potřebovala bych nám do třídy ušít malé látkové pytlíčky do výuky.

- Příští týden máme PRÁZDNINY, do školy jdeme v pondělí 4. 11.

- V úterý 5. 11. - náslech studentek.

- Ve čtvrtek 7. 11. - knihovna.

Pěkné volno všem! MH


22. 10. 

Prosím o důkladnou prohlídku VŠECH vlásků - krátkých, dlouhých, klučičích i holčičích.

Děkuji !!!


Strašidlácké dýně


Týden 14. - 18. 10.

Čj do str. 49 - Umíme číst písmenka S, L, M, P, přečteme na přeskáčku velká i malá tiskací. Čteme s dopomocí každodenní ranní úkoly na tabuli.

M do str. 32 + jedničky na str.33 - Píšeme číslice 1, 2. Učili jsme se postavit stavbu z kostek podle plánu. Vyvodili jsme znaménka "je větší", "je menší", "rovná se". Krokujeme dopředu i dozadu. 

Prv do str. 21 - Části rostlin (kořen, stonek, list, plody a semena). Hráli jsme hry na postřeh a na rychlost. Učili jsme se pozdravit, rozloučit a také se omluvit. Stále pracujeme na pravidlech třídy a na tom, jak je dodržovat. Učíme se, že oko za oko není ta nejlepší forma řešení. Také si hodně povídáme o tom, jak řešit nám nepříjemné sitace, jak říct svůj názor a neubližovat tím ostatním. Moje hranice končí tam, kde končí hranice ostatních...

Vv - Naučili jsme se dělat frotáž listů různých stromů. Vyrobili jsme krásné halloweenské dýně.

- Povídali jsme si o tom, proč a jak můžeme ve třídě šetřit papírem a tím chránit naši Zemi. Učíme se třídit odpad.

- Společně sbíráme fazolky do Fazoláku. Někdy musíme  fazolky i odebrat, hlavně za porušení pravidel. Přesto se nám Fazolák plní a na konci bude Překvapení!:-)

- Příští týden v pátek pošlu po dětech věci na tělocvik, prosím o vyprání. Kdo v pátek nebude, odnese si sám dřív.

- Nezapomeňte vrátit půjčené knížky z knihovny.

- V úterý přijdou do třídy na třetí vyučovací hodinu studentky z PedF UK. Pro děti se nic nemění, učíme se podle rozvrhu.

- V týdnu 28. 10. - 1. 11. máme PODZIMNÍ PRÁZDNINY, do školy jdeme v pondělí 4. 11.

Pěkný víkend všem! MH


Týden 7. - 11.10.

Čj do str. 42 - Učili jsme se písmenko P. Tleskáme slabiky, hláskujeme, opisujeme z tabule. 

M do str. 28 - Stříháme papírové vzory (učíme se tak základní matematické pojmy, jako polovina, čtvrtina, osa souměrnosti, upevňujeme si počet, trénujeme prostorovou představivost). Nově jsme stavěli obrazce z dřívek. Počítáme těžší pyramidy. Krokujeme na krokovacím pásu.

Prv do str. 17 - Poznáváme stromy.

Vv - Poprvé jsme malovali anilinkami (paní učitelka konečně našla odvahu na tu spoustu rozlitých sklenic, převržených barev, upatlaných triček, zelených rukou a modrých zubů...):-). Malovali jsme oranžovou (budeme z ní dál tvořit). Na Sp jsme vyráběli podzimního ježečka.

xxx Prosím o kontrolu penálů, všichni by měli mít své vlastní ořezané pastelky, 2 obyčejné tužky, nůžky, gumu. xxx

Jinak musím děti za práci v tomto týdnu moc pochválit, začíná to u nás ve třídě vypadat už skoro jako ve škole. Občas mám dokonce pocit, že už můžu i učit:-)

Takže velká pochvala všem!!! Moc vám všem děkuji za podporu a spolupráci (úkoly, potřebné věci atd.), vážím si jí. MH


10. 10. Malujeme...


9. 10. Nové fotky v galerii


Týden 30. 9. - 4. 10.

Čj do str. 37 - Už umíme písmenka S, L, M. Prakticky jich ale používáme mnohem víc a čteme různé nápisy a jednoduché slabiky. Trénujeme opis z tabule. 

M do str. 23 - V matematice sčítáme a rozkládáme čísla do 6, hodně prakticky (kaštany, kostky). Orientujeme se na házecí kostce, vymýšlíme různá řešení jednoho zadání. Krokujeme. Poprvé jsme si vyzkoušeli práci ve skupince a podařilo se nám to náramně!

Prv do str. 15 - Stromy a listy všude! Projektově jsme propojili s výtvarnou výchovou, češtinou i matematikou. Povídali jsme si o svatém Václavu a o státním svátku.

+ pracovní listy (začali jsme dávat všechny pracovní listy do našich portfolií, někomu pořád ještě chybí, prosím přineste)

- V úterý jsme navštívili knihovnu, některé kartičky teprve budou (dodám).  Další společný termín je až    7. 11., vrácení vypůjčených knížek je tedy na vás. Na vrácení mají děti měsíc, vrátit lze v jakékoli pobočce knihovny.

- Prosím vždy o podpis (dětí!) domácích úkolů, které děti dostávají na pracovních listech. Váš podpis je sice fajn, ale ocením ho jenom já, děti si svůj úkol nepoznají:-)

- Pokud si děti přinesou domů jakoukoli učebnici s vlepenými lístečky, znamená to, že je potřeba něco dokončit (cvičení je zakroužkováno). Když vám děti budou tvrdit, že lístečky nic neznamenají, nevěřte jim.:-)

Prosím o platbu kroužků, kdo tak ještě neučinil, je již po termínu. Děkuji!

PŘÍŠTÍ TÝDEN:

ÚTERÝ 8. 10.  (8.50 - 9.35) Ochrana člověka za mimořádných okolností (program s hasiči). Bude-li pěkně, bude program venku, pokud ne, proběhne v tělocvičně a prostorách školy. Vyučování podle rozvrhu.

MH


Listy na Vv - čtvrtek 3. 10.

Na podzimní tvoření příští týden budeme potřebovat asi 10 listů z libovolných stromů (větší i menší, co zrovna potkáte).

PS: Pokud by někdo měl možnost nasbírat na zahradě žaludy nebo šípky, určitě bychom je také využili! Moc děkuji za pomoc. MH

A ještě jedna PROSBA na materiál: Neměl by prosím někdo z vás možnost přinést nám do třídy tzv. tabelační papír? Nemyslím, že byste ho měli kupovat, ale třeba by někde někomu ležel jen tak nevyužitý - my bychom ho využili určitě, dětem se na něj báječně kreslí! 

Moc děkuji za pomoc! MH

 


Týden 23. - 27. 9. 

Čj: do str. 27. Uvolňujeme ruce a prsty, trénujeme správné držení tužky i to, jak hezky rovně sedět. Hledáme písmenka ve slovech, učíme se poznat, zda je písmenko ve slově na začátku, uprostřed nebo na konci. Naučili jsme se písmenko S, už víme, že každé písmeno má vždy čtyři různé varianty (velké a malé tiskací, velké a malé psací).

Děti, které již čtou, si můžou do školy nosit svou vlastní knížku.

Rychlíci dostávají práci navíc. 

M: do str. 18. Házeli jsme dvěma kostkami, sčítáme, určujeme počet. Krokujeme tam i zpět. Učíme se poznat počet poslepu (hmatem, sluchem), trénujeme ve dvojicích. Dělíme prakticky na kostkách, pracujeme s osou souměrnosti.

Prv: do str. 15. Povídali jsme si o stromech, učíme se je poznávat. Pověděli jsme si o praotci Čechovi, o legendách a o hoře Říp, udělali jsme zápis do portfolia. Děti dnes dostaly přihlášku do knihovny - kdo bude chtít kartičku do knihovny k půjčování knížek, vyplňte a pošlete do školy, kdo ne, nevyplňujte. Také jsme dnes psali naše první měsíční hodnocení (prosím o podpis a vrácení do školy). Povídali jsme si o podzimu a hráli jsme podzimní hledací hru.

Aj: Učíme se pozdravit, poprosit, poděkovat, říci ano a ne. Učíme se části těla, základní barvy. Říkáme říkanky a písničky s pohybem, rytmizujeme.

- Děti průběžně dostávají pracovní listy do portfolia (témata, která potřebujeme, napříč všemi předměty + práce pro rychlíky).

- ÚTERÝ 1. 10. půjdeme společně do knihovny (zabere nám to jednu vyučovací hodinu). Čeká nás zde úvodní beseda, děti dostanou průkazky (kdo bude chtít a kdo přinese vyplněnou a podepsanou přihlášku). Nemám v plánu s dětmi chodit do knihovny každý měsíc, proto prosím zvažte, zda budete moci případné vypůjčené knížky sami vrátit.

- Kroužek Brousíme si jazýčky - středa 13.00 - 13.45 hod.

Hezký víkend!

MH


25. 9. Fotky z výletu

VÍCE FOTEK NAJDETE VE FOTOGALERII I.B

Dobrá zpráva je: na Říp jsme došli! Někoho sice bolely nohy už po pěti minutách, ale došli jsme. Zmokli jsme jen malinko, nic, co by nezachránily pláštěnky, snědli jsme všechny svačinky, nakoupili co se dalo, v autobuse nikomu špatně nebylo. Navštívili jsme rotundu sv. Jiří, pověděli si staré legendy o hoře Říp a o praotci Čechovi. První společný výlet všichni zvládli na jedničku! Moc děkuji maminkám Kačky a Stelly za pomoc! MH



Info z cesty

Před 10 minutami jsme vyjeli z pod Řípu, příjezd před školu cca 13.45/ 14.00 hod. MH


24. 9. Říp

Připomínám zítřejší výlet na Říp - sraz v 7.55 před školou, návrat mezi 14 - 15 hod. + družina.


24. 9. Pákový šanon

Pořiďte prosím dětem jeden silnější pákový šanon (formát A4) - budeme ho používat jako portfolio, tj. budeme do něj ukládat všechny pracovní listy, které děti dostávají mimo práci v učebnicích. Portfolio bude zůstávat ve škole, děti si ho odnesou na konci školního roku. Euroobaly (průsvitné tenké obaly) do něj vkládat nemusíte, pracovní listy budeme s dětmi děrovat děrovačkou a řadit přímo. Šanon si děti můžou rovnou doma podepsat (na hřbetě, velká tiskací písmena) a podle libosti vyzdobit. Děkuji! MH


20. 9. Kroužek Brousíme si jazýčky

Organizační změna - kroužek Brousíme si jazýčky nakonec BUDE otevřen a je pro prvňáčky ZDARMA!

Kdo by měl o kroužek zájem, stavte se u mě pro přihlášku. Určitě neváhejte své dítě přihlásit - logopedie hrou je pro děti velmi nenásilná forma, jak procvičovat ne ještě tak dokonalou výslovnost, posílit správné návyky tvorby hlasu, správného dýchání,  procvičit motoriku pusy, jazyka, atd. Teď je na to skvělý čas! 

Kroužek povede p. uč. Iva Čítková.

Kdy? - pravděpodobně STŘEDA po obědě, čas ještě upřesníme (v čase družiny)

MH


Týden 16. - 20. 9.

Čj: do str. 21 - uvolňovací cviky ruky a prstů, čtení nápisů, tleskání slabik, skládání slov po písmenkách, sluchová analýza slov a zvuků

M: do str. 14 - krokování tam a zpět do 10, stavby z kostek dle zadání, dělení prakticky, násobky prakticky, číslice do 10

Prv: do str. 13 - pravidla třídy a školy, sebehodnocení a reflexe,  práce ve skupině, orientace v kalendáři a rozvrhu hodin

Vv + Sp: průsvitné obrázky do okna - vytrhávání, stříhání, lepení

Aj: základní barvy, počítání do 10, části těla, pozdravy, říkanky s pohybem

Ak