IV. A

Vítejte na stránce třídy IV.A

Školní rok 2019/20

Třídní učitelka: Zuzana Bartošová


DUBEN

Milí žáci, od dnešního dne se s vámi plavím na nové lodi na stránkách školy v pyžamu. Zadal jsem vám úkoly do Vlastivědy zeměpisu a historie.Těším se na Vaše práce. Všechny moc zdravím. Jakub Šebesta

aktualizace 30. 3. - Škola v pyžamu

  • Od dubna se budeme plavit na nové lodi! Čeká nás průzkum neznámé oblasti!
    Společnými silami ji prozkoumáme raz-dva :) Těším se! Váš kapitán ZB :)

Škola v pyžamu

Vážení rodiče, náš školní web začíná být přetížený.
Je potřeba přesunout učení na jiný portál a pokud možno sjednotit výuku z různých portálů na jeden.

Postup pro přihlášení jsem Vám posílala v e-mailu 30. 3.

  

Výhody portálu "Škola v pyžamu":

- jednotný systém

- jednoduché na ovládání

- umožňuje vkládat pracovní listy, dokumenty, videa

- okamžitá zpětná vazba - ohodnocení, komentář

- žák jasně vidí, který úkol už má odevzdaný, ohodnocený, splněný

- online výuka v domluveném termínu

- možnost přístupu mají i ostatní učitelé (AJ, VL)


 

BŘEZEN

aktualizace 27. 3. - nabídka portálu PADLET, učivo na týden 30. 3. - 3. 4.
aktualizace stránek 23. 3. v 11:00 (učivo na týden)
aktualizace stránek 16. 3. v 10:00
(přibyla HV; v Pří ubráno opakování - přesuneme do příštího týdne)

Vážení rodiče, paní Šlapáková má zkušenosti se skvělou aplikací PADLET, kde by byly děti v kontaktu, sdílely si domácí úkoly, fotografie, videa... Připravila jednoduchou stránku (Svatoštěpánští 4.A), kam se můžete Vy nebo vaše děti přihlásit. Pokud budete mít zájem, kontaktujte ji na nada.slapakova@gmail.com.

Dne 30. 3. jsem odesílala e-mail. Komu nedošel, kontaktujte mě prosím. Z. Bartošová

Dne 24. 3. jsem odesílala e-mail. Komu nedošel, kontaktujte mě prosím. Z. Bartošová

Dne 16. 3. jsem odesílala e-mail. Komu nedošel, kontaktujte mě prosím. Z. Bartošová

Dne 11. 3. jsem odesílala informační e-mail. Komu nedošel, kontaktujte mě prosím. Z. Bartošová

   Pozor, plavčíci! Zdraví vás kapitán!

 

JAK TO JE:

Opustili jsme bezpečný přístav s kiny, divadly a také s budovou naší školy.

Vydáváme se spolu na dobrodružnou plavbu do neznámých vod.

(Kdo by to byl tušil, když jsme začali číst Dva roky prázdnin, že se do podobné situace dostaneme také!)

 

NAŠE PRÁCE:

Já budu zadávat povely ze své kajuty – vy buďte připraveni na příjmu.
K tomu je potřeba počítač nebo notebook a připojení k internetu.

(Všímáte si, jak máme moderní škuner? J)

Informace o učivu naleznete na této stránce níž – každý týden.

Pamatujte, že po dobu plavby (této době odpovídá čas, který budete věnovat škole a učení) rodiče zůstali na pevnině a musíte se tedy spolehnout sami na sebe, případně na své spolužáky. (Stejně jako chlapci s Gordonem v čele.)

Než se pustíte do práce, doporučuji si přečíst odkaz LODNÍ PŘÍRUČKA

 

HODNOCENÍ:

Následující dny pro vás budou zkouškou samostatnosti, zodpovědnosti a poctivosti.
Protože nepracujeme ve škole, nemohu vaši práci ohodnotit známkami.
Avšak k vaší domácí přípravě se samozřejmě také přihlédne.

(A především vás zocelí pro další plavbu po širém moři.)

Nebojte se, o své kotvičky nepřijdete! Vyhlašuji akci KOTVIČKOVÉ BLÁZNOVSTVÍ

 

KOMUNIKACE:

Spolupráce se spolužáky povolena. S kapitánem zatím e-mailem, pracuji na dalších možnostech (např. Skype).

Jako kapitán očekávám, že mi podáte 2 x týdně zprávu e-mailem o tom,

  • jaké úlohy máte hotové
  • co se dařilo
  • s čím jste bojovali a jak jste to vyřešili.

(Pamatujete na náš domácí úkol, kdy jste mi posílali e-mail? Nyní se ta zkušenost hodí J)

 

Přeji nám všem pohodovou plavbu ve zdraví!

 

PLAVBĚ ZDAR! KURDĚJÍM A KORONAVIRU ZMAR!!!

Kapitán Zuzana Bartošová

POKUD SIS PŘEČETL TUTO STRÁNKU, NAKRESLI SI DO ČJŠ KOTVIČKU J

*********************************************************************************

Vážení rodiče,
doporučuji sledovat webové stránky školy, kam budeme průběžně zadávat aktuální informace
a webové stránky třídy, kam budeme zadávat učivo na konkrétní hodiny.

Zde naleznete základní informace, níže je uvedené učivo:

  • výuka bude probíhat "na dálku" přes e-maily a webové stránky
  • na stránce naší třídy bude vypsáno učivo (strana, cvičení) a vloženy odkazy na pracovní listy
  • e-mailem budu posílat naskenovaná řešení stran v pracovních sešitech (pro ověření správnosti)
  • pokud nemáte možnost PL vytisknout, vypracujte daná cvičení do školního sešitu (prosím o přehledné očíslování PL i cvičení, ať se v tom pak vyznáme)
  • pokud si nebudete vědět rady s konkrétním cvičením, zkuste nejdříve kontaktovat své spolužáky, pak se teprve obraťte na vyučujícího
  • v případě dotazů mě neváhejte kontaktovat

Týden 30. března - 3. dubna 2020

ČJ: Kapitola DOPRAVNĚ – orientace v textu

Orientace v textu se nám bude hodit - posledních 14 dní jsme četli plno textu a museli jsme se řídit psanými instrukcemi.

Naučíme se:

  • Jak se v textu vyznat.
  • Jak poznat, které informace jsou důležité.

Pracovat budeme s učebnicí ČJ a Pří.
Cvičení piš do ČJŠ.

Práci si ověř podle správného řešení.

  1. UČ str. 124/text Městská hromadná doprava + cv. 1, 2
  2. UČ str. 125/obě poučky (žlutý rámeček se šipkami) + cv. 6, 7
  3. UČ str. 126/poučka + všímej si, jaké orientační prvky jsou obsaženy v Pří – kapitola 11. PARK (MĚSTO)
  4. UČ str. 130/20 – osnovu a vyprávění odevzdej do pátku 3. dubna
  5. UČ str. 128/text Pražské metro + cv. 17

? úkol za kotvičku - vymýšlej zajímavé názvy dopravních prostředků (metro=podzemák)J

ČJ - PL č. 5

křížovka k ČJ -PL

.

.

M: Geometrie – obvod trojúhelníku, čtverce, obdélníku

1. Zopakujeme si - obvod trojúhelníku a čtverce
a) připomeň si v UČ na str. 125, v PS (modrý) na str. 45 – 47
b) podívej se na videa
obvod trojúhelníku: 
https://www.youtube.com/watch?v=XAs_BDCOQ6A

obvod čtverce: https://www.youtube.com/watch?v=SHXg45iVlqc&t=8s

c) vyřeš úlohu v PS (modrý) str. 48/1, ověř si správnost řešením v příloze

.

2. Nově se naučíme - vypočítat obvod obdélníku

a) prohlédni si video
 
https://www.youtube.com/watch?v=TQnuHxjxCY8

b)v UČ str. 126/cv. 1 a 2 vypočítej do MŠ (řádně označ) Lev Ti pomůže J

c) vyřeš úlohu v PS (modrý) str. 48/4

d) ověř si správnost řešením v příloze

.

3. stáhni si odkaz "geo-obvod zadání", vypracuj a odevzdej do pátku 3. dubna

geo - obvod zadání

M - PL č. 5

 

Pří: Kapitola 11. PARK (MĚSTO)

1. přečti si v UČ str. 62 – 66 (opět se číslování může lišit; zápis z UČ do sešitu nepíšeme)
2. PS str. 33 – můžeš pracovat s učebnicí (str. 62, 63 nebo někde kolem)

3. Své řešení porovnej s řešením v odkazu a oprav si
Pří -řešení-33

Kdo máte možnost, vyjděte si do parku a pozorujte přírodu kolem sebe.
Zapište si do sešitu Pří, jaké rostliny a jaká zvířate jste viděli.

Zpěv ptáků –v odkazu si můžete přehrát hlasy našich ptáčků J
 http://www.nasiptaci.info/zvuky-ptaku/

.

VL:

AJ: 

Skupina p. uč. P. Juriče:

Tento týden nepojedeme klasicky podle učebnice, jelikož nám přichází Velikonoční prázdniny, tak se budeme věnovat pouze tématu Velikonoc. 

Nejprve se dozvíte velmi zajímavé informace o tom, jak probíhají Velikonoce v Anglii a Americe. Naučíte se nová slovíčka, budeme tvořit Velikonoční přáníčko, máte zde přichystané zábavné pracovní listy a kdo bude chtít, tak může i online procvičovat a podívat se na krátké animované video o Velikonocích.

Na závěr, kdo si bude chtít udělat Velikonoce trochu po "ANGLICKU", tak poprosí rodiče a pustí se do palačinkového kuchtění.

Kdo se do toho stejně jako já pustí, tak ať mi hlavně nezapomene zaslat fotku na email :)

Týden: 6.4 - 10.4. 2020           Materiál 4. AB ke stažení zde


Skupina pí. uč. Heleny Bernardové:


Skupina pí. uč. Veroniky Bernardové:



Skupina p. uč. P. Juriče:

Týden: 30.3 - 3.4. 2020           Materiál 4. AB ke stažení zde


Skupina pí. uč. Heleny Bernardové:


Týden: 30.3. – 3.4. a dále
Vážení rodiče a studenti, z důvodu nepřehlednosti a přetíženosti školních stránek budu nadále zadávat úkoly prostřednictvím google dokumentu.

Year 4

Vždy tam napíši i kdy a jakým způsobem mají žáci úkoly odevzdat. Prosím, ať zadané úkoly plní pokud možno v termínu, neboť každá dobře odvedená práce se kladně odrazí v jejich závěrečném hodnocení. Pokud budete mít nějaké dotazy, kontaktujte mne na emailu: Helena.Bernardova@zs-stepanska.cz

Adresu google dokumentu si, prosím, uložte někam do svého počítače, abyste ji měli i v případě kolapsu školních webových stránek.


Skupina pí. uč. Veroniky Bernardové:

Týden: 30. března - 3. dubna 2020

Učebnice: 36 a 37

Pracovní sešit: 36 a 37/7

Pro procvičování školních předmětů odkazy na You Tube:

https://www.youtube.com/watch?v=grFdI1Cp0cg&list=TLPQMjkwMzIwMjCOhNItmwq0tA&index=12

https://www.youtube.com/watch?v=H3XraQMEal4&list=TLPQMjkwMzIwMjCOhNItmwq0tA&index=11

A pro procvičování hodin:

https://www.youtube.com/watch?v=EIxaxnageTo

Dobrý den, pokud byste měli často problém s otvíráním těchto webových stránek a chtěli byste raději dostávat zadání emailem, kontaktujte mne, prosím na školním mailu nebo na této adrese 

bernardova.v@seznam.cz.

Týden 23. - 27. března 2020

Závěr týdne - pátek:
Plavčíci, také druhý týden plavby máme zdárně za sebou.
Děkuji za vaše hlášení, vzkazy, pozdravy, Pří!

Poslední úkol týdne = překontroluj si, že máš vypracovány všechny úkoly tohoto týdne

Za provedenou kontrolu si zakresli kotvičku do ČJŠ J

Devátý den na cestě - čtvrtek:

čtrtý úkol týdne = pamatuj na odpočinek pro své oči

Oční gymnastika – diagonálně znamená „šikmo“ J
https://www.youtube.com/watch?v=PK0U7rHzEW4

Osmý den na cestě - středa:

třetí úkol týdne = čas poslat 1. zprávu kapitánovi:)
ve 12:30 si můžeme společně se Zdeňkem Svěrákem zazpívat píseň NENÍ NUTNO na ČT 1 :) https://www.novinky.cz/zahranicni/koronavirus/clanek/ve-stredu-bude-zemi-znit-pisnicka-neni-nutno-40317760?utm_source=www.seznam.cz&utm_medium=sekce-z-internetu

Sedmý den na cestě - úterý:

druhý úkol týdne = při psaní si hlídám správné držení pera

Šestý den - pondělí:

Zdravím vás, plavčíci na začátku týdne.
První úkol tohoto týdne zní = prohlédni si, jaké učivo tě čeká tento týden (viz níže).

ČJ: podstatná jména, slovesa, podmět a přísudek, věta
      
!!! PAMATUJTE, ŽE
      podmět = vždy v 1. pádě!!!              
     
přísudek = může být jednoduchý (smál se), ale také složený (chtěl se smát)
       PS str. 27, 28, 31, 32, 33
   
pracovní listy pro měsíc březen č. 1 a 2 (viz níže, je možné, že někdo má již vypracované), č. 4

ČL - PL - č. 4

ČTENÍ: Pamatujte na pravidelné čtení knih a zápis do čtenářského deníku.J

M:   aritmetický průměr
       - setkali jsme se s ním, když jsme si počítali průměrnou známku
          na vysvědčení
nebo když jsme si při skupinové práci počítali
          průměrný počet bodů - kotviček

         (Sečetli jsme počet známek, např.  1 + 3 + 2 = 6 
           a pak jsme výsledek vydělili počtem známek  6 : 3 = 2
           tomu, kdo měl známky 1, 2, 3, vycházela na vysvědčení 2)       
       - v UČ si projděte na str. 99
          cv. 1, 2, 3 a 4 vypracujte do MŠ–řádně označte,ať se v tom pak vyznáme
J

       - PS str. 23 a 24

       záporná čísla
       - se zápornými čísly jsme se setkali ve FRAUSovi v prostředí KROKOVÁNÍ:
         stojíš na nule - udělej tři kroky vpřed - udělej pět kroků vzad - začni TEĎ!
         matematicky zapisujeme 3 - 5 = - 2 
         (výsledek je záporné číslo, stojím 2 kroky za nulou)

       - ve FRAUSovi (PS 3.ročník, 2.díl) si můžete připomenout na str.18, 22 a 23
       
otázka za kotvičku: ?Kde ještě se můžeme setkat se zápornými čísly?

        - náš PS ze 4. roč. (fialový) str. 25
pracovní listy pro měsíc březen č. 1 a 2 (viz níže, je možné, že někdo má již vypracované), č. 4

M - PL - č. 4

PŘÍ: opakování - les, zima, měření, jaro, venkov

    - UČ str. 61 (v některých učebnicích se může číslování stran lišit)
     1. stáhněte si do PC následující přílohu OPAKOVÁNÍ - vlaštovka

        úkol č. 11 se váže na obrázek statku v UČ na str. 52 (v některých uč. str. 50) 
     2. vypracujte otázky, pracujte s učebnicí, PS, s encyklopedií

        (pokud budete pracovat s někým ve skupině, napište mi to do listu)

     3. hotovou práci odešlete do čtvrtka 26. 3. na můj mejl    
        (nejlépe ve wordu, pokud pro vás bude lepší práci vyfotit, pošlete tak)

     - pozorujte jarní přírodu kolem sebe J

Týden 16. - 20. března 2020

Závěr týdne - pátek:
Pátek! Gratuluji, plavčíci – první týden plavby máme zdárně za sebou.

Děkuji vám za zprávy – naše spojení je (až na drobné výjimky) spolehlivé.

Leží před námi poslední úkol tohoto týdne = zkontroluj si, že máš vypracováno vše, co bylo tento týden za úkol.

Za provedenou kontrolu si zakresli kotvičku do ČJŠ J

A pokud se ti podařilo splnit opravdu vše, nakresli si ještě jednu J

Čtvrtý den na cestě - čtvrtek:

čtrtý úkol týdne = hlídej si, že při práci správně sedíš na židli (rovná záda, celá plocha židle)

Třetí den na cestě - středa:

třetí úkol týdne = kdo ještě neposlal 1. zprávu kapitánovi, dnes je ten pravý den poslat své hlášení :)

Druhý den na cestě - úterý:

druhý úkol týdne = upravím si pracovní plochu, aby se mi dobře pracovalo

Vyplouváme - pondělí:

Zdravím vás, plavčíci na začátku týdne.
První úkol tohoto týdne zní = pozorně si přečti informace v úvodu stránky
a prohlédni si, jaké učivo tě čeká tento týden (viz níže).

Začínáme TŘI – DVA – JEDNA – TEĎ!!!!

ČJ: podstatná jména, slovesa, podmět a přísudek, věta
       PS str. 12, 19, 20/8, 9, 21, 23
       pracovní listy pro měsíc březen č. 1 a 2 (je možné, že někdo má již vypracované), č. 3

ČJ - PL č. 1
ČJ - PL č. 2
ČJ - PL č. 3

M:   vztahy mezi čísly
       - víme, jak označujeme neznámé číslo (znak, obrázek, písmeno)
       - v UČ si můžete ústně připomenout na str. 76 a 77 + 94
       - PS str. 20 a 21

       práce s daty
       - konkrétní data (hodnoty, čísla) lze zapsat do tabulky nebo zakreslit do grafu
       - v UČ si přečtete na str. 97 a 98
       - PS str. 22

       pracovní listy pro měsíc březen č. 1 a 2 (je možné, že někdo má již vypracované), č. 3

M-PL 1
M - PL 2
M - PL 3
      

PŘÍ:  živočichové v okolí lidských sídel
         UČ str. 56 - 60 (v některých učebnicích se může číslování stran lišit)
         PS 31, 32 (pokusy nejsou povinné, ale jsou zajímavé :) )

HV: Zemřela zpěvačka Eva Pilarová. Uctěme její památku tím, že si postíme videa s jejími písničkami:
https://www.youtube.com/watch?v=KmcL-asDMrs
https://www.youtube.com/watch?v=sipueEePUck
https://www.youtube.com/watch?v=_hOP08KT4L0

VL: zeměpis Uč str. 26 - 32, PS zeměpis str. 20-23

17.3. Vl 26-27: Popište jednotlivá roční období - Jaké počasí je typické pro jaro, léto, podzim a zimu? Jaké počasí máme rádi? Které roční období máte nejraději? Zvolte si jedno roční období, které si nejvíce užíváte a je vám nejbližší (počasím, činnostmi - letní radovánky, jarní procházky, koulování v zimě atd.). Vytvořte na jednu stranu popis ročního období s tím jak jej prožíváte vy a co je pro vás na něm příjemné. Stránku dokreslete tématickými prvky daného období.

tip na procvičení: Zahrajte si na předpověď počasí. Jeden z dvojice se stane moderátorem počasí (popisuje teploty, srážky, vítr a oblačnost). Druhý z dvojice tipuje roční období. 

VL: historie Uč str. 30 - 35, PS str. 16 - 20 doporučuji pro doplnění dějiny udatného českého národa https://www.youtube.com/watch?v=s4P12GnNCb4&list=PLnplwgXmL676ZF4XY6BrbKpRFABnZExbv

17.3. Dokumenty Lucemburkové  https://www.ceskatelevize.cz/porady/10288875678-lucemburkove/21054215141/video/

        Dokumenty Karel IV. https://www.ceskatelevize.cz/porady/11377586330-nas-karel-iv/dily/

        Dokument Václav IV. https://www.youtube.com/watch?v=0MBuIs2UVVU

Milí žáci, vyberte si jednoho z panovníků a vypracujte referát o jeho životě na jednu stranu A4. Jaký byl přínos panovníka na českém trůně? Čím byl vyjímečný? Co vás na něm zaujalo? Co po sobě zanechal do současnosti? Zaměřte se na zajímavosti :-) Referát vypracujte do 27.3.2020. Naskenujte jej, či nafoťte a pošlete jej prosím na můj email: jakub.sebesta@zs-stepanska.cz

       Dále doporučuji web Déčka, Udatné dějiny národa českého

*************************************************************************************

ANGLICKÝ JAZYK:


Skupina p. uč. P. Juriče:

My dear pupils, let´s start with online home education! :) 

Vždy, nejpozději v pondělí ode mne dostanete nové instrukce (materiál ke stažení na těchto stránkách vaší třídy) se všemi úkoly, které byste měli splnit v následujícím týdnu. Bude se jednat o úkoly k vypracování v učebnici a pracovním sešitě, dále pracovní listy, online odkazy na videa, procvičování či tutoriály. Vždy dostanete podrobné instrukce, kam a jak daná cvičení vypracovat, bude zde vysvětlena gramatika a nové učivo, které se nám v lekci objeví. Poctivě si práci rozvrhněte, tak abyste ji hravě zvládli. Kdykoliv se můžete obrátit na můj e-mail: Petr.Juric@zs-stepanska.cz nebo mi zavolat na tel. číslo: 725105865. Pokud budete potřebovat, neváhejte/ napište / zavolejte - rád individuálně vysvětlím, poradím, ujistím, že vše děláte správně.

Hlavně klid a s úsměvem na tváři! 

A každý den povinně písničku: "Don´t worry, be happy" :) 

https://www.youtube.com/watch?v=d-diB65scQU

Týden: 16. – 22. 3. 2020         Materiál 4. AB ke stažení zde

Týden: 23. – 27. 3. 2020         Materiál 4. AB ke stažení zde  Test: ke stažení zde

Týden: 30.3 - 3.4. 2020           Materiál 4. AB ke stažení zde

AJ Jurič&